PROČ ,,DOMŠKOLAČKA"
Proč máme domškolačku?

Pokud jste začali číst tyto řádky a sami si kladete otázku "Proč?", pokusím se vám dát svoji odpověď. Protože naše rozhodnutí k domácímu vzdělávání přišlo nedávno, dostávám různé otázky od všech, co se o naší alternativní cestě vzděláváním dozví. Cítila jsem, že tato cesta je ta správná, ale konkrétní důvody a odpovědi na otázky okolí jsem si začala uvědomovat až následně po té, co jsem rozhodnutí a kroky k odchodu z klasické formy vzdělávání uskutečnila. Co přesně stálo za tím vším? Co to přesně je? Odpovědí by bylo mnoho. Jednu z nich jsem nazvala TRAUMA, o kterém jsem zcela vědomě nevěděla. Gábince byli 3 roky, když jsme jí začali dávat do školky, ale uvnitř sebe jsem to cítila jinak. Přišla mi do života jako úžasný parťák a mocný učitel a já trávila čas od 9 - 18.00 hodin v práci. V hlavě se mi míhaly otázky, proč jsem si ji pořizovala, abychom spolu nebyly? Když si vzpomenu, že mi maminky říkaly, jaké mám štěstí, že mi nezačíná pracovní doba brzy a můžu ji vodit do školky až na 8:30. Ano, uznávám, ranní pocit byl fajn, ale ten večerní, kdy jsem přicházela domů po 18. hodině již tak super nebyl. Z počátku jsem to tak nevnímala, ale pocit nespokojenosti s celkovou situací časem sílil a byl nepříjemný. A právě tento pocit začal prohlubovat touhu po změně a stal se hnacím motorem pro mé kroky na cestě, která k "domškoláctví" vedla. Vše se začínalo formovat.
Co bude dál? Co nám naše nová cesta přinese? Upřímně a s celkovým klidem uvnitř sebe odpovídám - nevím. Vše se uvidí, ale cítím, že tato cesta je důležitá pro nás obě. Teď už vlastně můžu říct, že nejen pro nás obě, ale i pro celou naši rodinu.
Pokud jste se ve svém čtení dostali až sem, ráda vám prozradím, co bylo tím důvodem pod povrchem, který se mi zcela odkryl dneska v noci. Článek na internetu pojmenoval mé hnací podvědomé motory a velmi intenzivně odpověděl na otázku PROČ?.
Přikládám text z článku:
Většina z nás si osvojila mýtus, že náš školní systém je pro děti, které jsou
nuceny podřídit se systému, velmi prospěšný. Ale opak je pravdou. Náš současný
systém existuje pro pohodlí rodičů, učitelů a zaměstnavatelů, nikoli pro dobro
dětí.
Před sedmým až desátým rokem dítěte, mozek a mysl není připravený pro nucené vstřebávání intelektuálních faktů. (Rudolf Steiner byl prvním v moderní době, kdo si to uvědomil.) Každý učitelský styl a učící se tempo jsou různé, přesto se náš "systém" pokouší donutit všechny do stejné základní formy. Zkoušky, třídění a pevné učební osnovy způsobují obrovské škody a jsou uchovávány pouze v systému pro pohodlí systému. Skutečné "vzdělání" nemá nic společného se školní docházkou. Pravým významem slova "vzdělání" je čerpat to, co je již uvnitř nás. Systém školství se snaží zvládnout věci zvenčí a je ve své podstatě o moci a kontrole, ne o vzdělání. Většině lidí trvá mnoho let, než se zotaví z poškození, která jim byla učiněna ve škole a většina z nich se nikdy zcela nezotavila. Věřím, že tato Super-esence může pomoci několika takovým, aby se zotavili.
Já už zjistila nejenom, co to bylo, ale našla jsem rovnou i klíč, jak z toho všeho ven. Zatím mám odemknuto na jeden západ, ale věřím, že květové esence co mě cestují z Nového Zélandu (viz článek), odemknou druhý západ a otevřou dveře novému začátku. Začátku bez traumatu. A díky komu to celé? Děkuji Ti Gábi, jsi nádherná a úžasná bytost- moje dcera. Pomohla jsi mi zpracovat tolik bloků, bolestí a traumat, že bych byla blázen, kdybych tě posílala pryč. Navíc teď, když v sobě cítím, že máme ještě velké společné učební plány.
Teď už se s Vámi loučím, protože mě volá další učitelka, která mě už půl roku na tomto světě učí, jak být tady a teď ❤ Tamarka. Děkuji Vám, děti moje a ještě bych přidala jednu větu.
DOVOLTE SVÝM DĚTEM, ABY VÁM SVÍTILY NA CESTU, JE TO TO NEJLÁSKYPLNĚJŠÍ SVĚTLO, KTERÉ DOSTÁVÁME, POKUD NEVIDÍME A NECÍTÍME.
Použitý text zde https://www.nmessences.com/super/schooling_trauma_repair.html